LOTRO Online

lotro

Vydali jsme se na dlouhou pouť světem J.R.R. Tolkiena a dnes vám předkládáme první díl našich zápisků. Stáne se z Pana prstenu pán MMORPG?

Jako v každé správné RPG si nejprve zvolíte postavu. Pro nikoho asi nebude překvapením repertoár ras zahrnující lidi, elfy, hobity i trpaslíky. Jakmile vyberete svého favorita, je čas na rozhodnutí zda být mužem či ženou (jak snadné to v herním světě mají transvestité) a následná úprava jednotlivých obličejových partií jako je obočí, oči či nos.

Po vytvoření charakteru je čas vklouznout do hry. Každá z ras přitom začíná ve své vlastní nováčkovské zóně, kde máte možnost vyzkoušet si základní ovládací prvky a seznámit se s hrou, aniž by vás ostatní obtěžovali.

Questy, questy a zase questy

lotro-2 V samotné hře pak budete, kromě živých hráčů potkávat i NPC s prstenem nad hlavou. Takové postavy vám obyčejně budou zadávat úkoly a je jen ve vašem zájmu, abyste je plnily. Krom toho, že tak získáváte zkušenosti, můžete také sledovat určitou dějovou linii, jichž by ve hře mělo být hned několik. Autoři se navíc kasají celými 1250 questy (tolik jich bude při spuštění, postupně budou dodávány nové), jejichž splnění určitě nebude jednodenní záležitostí.

Společně se čtyřmi dalšími hráči můžete vytvořit společenstvo a prožívat dobrodružství v partičce. Pro účel plnění obtížnějších questu lze také dočasně zformovat skupinu až čtyřiceti hráčů to se často vyplatí více, než postupně sbírat zkušenosti a vrhnout se na plnění úkolů s „nadupanou“ postavou, neboť ta by z něj dostala již jen minimum zkušeností. Samozřejmě nechybí ani gildy.

Souboje a schopnosti pro každého

lotro-3 Ovládání je klasické, kdy se pohybujete s pomoci klávesnice a myší. Máte-li v zaměřeného nepřítele, poznáte pomoci indikátorů, v jakém směru právě je šikovná věcička, která předchází zmatkům. Menu na herní obrazovce si můžete přizpůsobit a váš inventář je poměrně veliký, takže snadno odpadne nutnost neustále někam schovávat svůj lup. Po dosažení určitě úrovně se také naskytne možnost využít speciálních dovedností k vytvoření nějakého předmětů například můžete mít schopnost kováře a naleznete-li na svých cestách potřebné vybavení, můžete si ukovat třeba vlastní zbroj.

Souboje fungují tak, že zkrátka kliknete na nepřítele a dál už jen sledujete, jak s ním váš hrdina udělá krátký proces. Zpočátku narazíte pouze na vlky a divoká prasata, později je však k vidění mnohem pestřejší škála oponentů. Ti jsou rovněž označení barevným ukazatelem, jehož odstín je závislý na tom, zda jsou například neutrální či se chovají agresivně. Důležité je také zmínit, že za smrt vašeho charakteru neplatíte žádnou penalizaci – dobrá zpráva pro chronické masochisty.

Cesta tam a zase zpátky

Prostředí, počasí i denní doba se ve hře průběžně mění, přičemž se 24 hodin v herním světě rovná třem naším, reálného času. Nejde přitom jen o estetický exces, například některé z nepřátel máte totiž šanci střetnout jen při měsíčku. NPC také mají svůj vlastní denní rozvrh, takže místo neustálého vyčkávání na tom samém místě, procházejí se okolo a provádějí různé činnosti, což také přispívá k větší reálnosti herního světa (zajímavý paradox). Lokace, které hra nabízí, jsou pak poměrně věrným obrazem Tolkienovych knih. Podíváte se tak například do Rivendellu a na další známá místa. Musíme podotknout, že mapa světa se zda býti opravdu velká.

lotro-4 Ve hře můžete postupně získávat roztodivné tituly, které vám později přinesou i některé speciální schopnosti. Rozmluvou s bardem se vám do deníku zapíše úkol, splníte-li jej (například zabití smečky vlků), obdržíte titul „vlkobijec“(nebo něco podobného) a dostanete některé speciální vlastnosti (tohle jsme nezkoušeli, ale pravděpodobně něco ve stylu „síla proti vlkům +2“).

Ač to tak že screenshotu nemusí vypadat, je grafika velice povedená a postavy jsou detailně provedeny, pokud tedy disponujete slušným HW a můžete vše v nastavení postelovat na maximum. Pozorný divák na noční obloze dokonce spatří některá souhvězdí popisována Tolkienem..Hra je v časovém horizontu zasažena do třetího věku, nedlouho poté co Frodo opustí Kraj (Shire). Dle tvůrců je možné narazit na některé z postav původního Společenství, přičemž se k vám některé dokonce mohou připojit při plnění různých questu.

Pána prstenu on-line bychom se měli dočkat v plně zbroji koncem dubna. Momentálně se již nachází ve fázi uzavřeného betatestování a první dojmy jsou rozhodně pozitivní. Bude zajímavé sledovat, zda LOTR po letech vývoje náplní vysoká očekávání miliónů natěšených hráčů a fanoušků. Pokud chcete o hře vědět více, tak právě pro vás připravujeme další díl plný dojmu z našeho putování Středozemí!